Sunday, January 9, 2011

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပ၀ါရဏာျပဳပံု

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာ၀တၳိျပည္ ပုဗၺာ႐ံုေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူစဥ္ကျဖစ္သည္။ ထိုႏွစ္သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ ရဟႏၲာငါးရာတို႔ ၀ိသုဒၶိပ၀ါရဏာျပဳၿပီး၍၊ ညခ်မ္းအခါ ပုဗၺာ႐ံုေက်ာင္း၀င္း ဟင္းလင္းျပင္၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ၿခံရံလ်က္ေနေတာ္မူၾကေလ၏။ျမတ္စြာဘုရားသည္ အလြန္ၿငိမ္သက္စြာ ထိုင္ေနၾကေသာ ရဟန္းတို႔ကို ေစာင္းငဲ့ၾကည့္႐ႈေတာ္မူၿပီး၍ သံဃာအား ပ၀ါရဏာျပဳေတာ္မူ၏။

ဟႏၵဒါနိ ဘိကၡေ၀၊ ပ၀ါေရမိေ၀ါ၊ နစေမကိÍၥိဂရဟထ၊ကာယိတံ၀ါ ၀ါစသိကံ၀ါ...ရဟန္းတို႔ ယခုအခါ၌၊ ငါဘုရားသည္၊ သင္တို႔အားဖိတ္ၾကားပါ၏။ ငါ၏တစ္စံုတစ္ခုေသာ၊ ကိုယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာကိုို၊ု၊ သင္တ္တိုို႔ု႔ ကဲ့ဲ့ရ့ရဲ႕ဲ႕လိုိုၾုၾကကုနုန္သ္သေလာ။ ကဲ့ဲ့ရ့ရဲ႕ဲ႕လိုိုကုက ကဲ့ဲ့ရ့ရဲ႕ဲ႕ၾကပါကုနုန္ေလာ့။့။ ေျပာဆိုိုလုလိုိုကုက ေျပာဆိုိုၾုၾကကုနုန္ေ္ေလာ့။့။ ငါဘုရုရားဖိတိတ္ၾ္ၾကား၏..ထိုအခါ၀ယ္ လက်္ာေတာ္ရံ အဂၢသာ၀ကမေထရ္ျမတ္ႀကီးျဖစ္ေတာ္မူေသာ အရွင္သာရိပုတၱရာက ျပန္ၾကားေလွ်ာက္ထားေလ၏။ ျမတ္စြာဘုရား...၊ အကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ကိုယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာႏွင့္ပတ္သက္၍ မကဲ့ရဲ႕လိုၾကပါကုန္..ျမတ္စြာဘုရား...၊ ထိုစကားသည္ မွန္လွစြာ၏။ ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ သူတစ္ပါးတို႔ မျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ နိဗၺာန္သို႔သြား မဂ္တရားကိုျဖစ္ေစႏိုင္ပါ၏။ မသိေစႏိုင္ေသာ မဂ္တရားကို သိေစႏိုင္ပါ၏။ မေဟာေျပာႏိုင္ၾကေသာ မဂ္တရားကို ေဟာၾကားေတာ္မူႏိုင္ပါ၏။ မဂ္တရားကို ထိုးထြင္း၍ သိေတာ္မူပါ၏။ ျမင္ေတာ္မူပါ၏။ မဂ္တရား၌ ကြၽမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္ေတာ္မူပါ၏။

ျမတ္စြာဘုရား...။ ဤရဟန္းငါးရာတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏မဂ္တရားသို႔ အစဥ္လုိက္ၾကကုန္၍ ယခုအခါ၌ ထိုမဂ္တရားႏွင့္ျပည့္စံုၾကၿပီးလွ်င္ ေနထိုင္လ်က္ရွိၾကပါကုန္၏ဘုရား...ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။အရွင္သာရိပုတၱရာဗုဒၶအား ပ၀ါရဏာျပဳဖိတ္ၾကားပံု အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ႀကီးသည္၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကပ၀ါရဏာျပဳဖိတ္ၾကားသည္ကို အထက္ပါအတုိင္း ျပန္ၾကားေလွ်ာက္ထားၿပီး၍၊ဤသို႔ ပ၀ါရဏာျပဳရန္ဖိတ္ၾကားေလ၏။]]အဟÍၥ ေခါ ဘေႏၲ ဘဂ၀ႏၲံ ပ၀ါေရမိ၊ နစေမဘ၀၀ါကိÍၥိဂရဟတိ၊ ကာယိကံ၀ါ၊ ၀ါစသိကံ၀ါ...ျမတ္စြာဘုရား...၊ ကြၽႏ္ုပ္သည္လည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုို ဖိတိတ္ၾ္ၾကားပါ၏။ ျမတ္စ္စြာြာဘုရုရားသည္ အကြၽႏ္ု္ုပုပ္၏္၏တစ္စ္စံုံုတုတစ္ခ္ခုေုေသာကိုိုယုယ္အ္အမူအူအရာ၊ ႏႈတႈတ္အ္အမူအူအရာကိုို ကဲ့ဲ့ရ့ရဲ႕ဲ႕ေတာ္မ္မူပူပါလိုိုသုသေလာ။ (တစ္စ္စံုံုတစ္ခုေသာ ကဲ့ရဲ႕စရာ ကိုယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာရွိပါက ကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူပါ၊ မိန္႔ေတာ္မူပါဘုရား..။ အကြၽႏ္ုပ္ျပဳျပင္ကုစားပါမည္ဘုရား)...ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္၊ အရွင္သာရိပုတၱရာအား ဤသို႔မိန္႔ေတာ္မူေလ၏။

သာရိပုတၱရာ...၊ သင္၌ ကဲ့ရဲ႕စရာ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ကိုယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာမရွိ႐ံုမွ်မကေသး၊ သင္သည္ ႀကီးမားေသာပညာရွိျဖစ္၏။ပ႑ိတပုဂၢိဳလ္ျဖစ္၏။ မဟာပညာ (ႀကီးေသာပညာ) ရွိ၏။ ပုထုပညာ (ေျမႀကီးအထုႏွင့္တူေသာပညာ) ရွိ၏။ ဟာသာပညာ (ရႊင္ေသာပညာ) ရွိ၏။ ဇ၀နပညာ (လ်င္ျမန္ေသာပညာ) ရွိ၏။ တိကၡပညာ (ထက္ေသာပညာ) ရွိ၏။နိေဗၺဒိကပညာ (ထိုးထြင္းႏိုင္ေသာပညာ) ရွိ၏..စၾကာမင္း၏သားေတာ္ႀကီးသည္၊ ခမည္းေတာ္ေလးကြၽန္လည္ေစအပ္ေသာ စၾကာရတနာကို အတုလိုက္၍ လည္ေစသကဲ့သို႔၊ သင္သည္ငါဘုရားလည္ေစအပ္ေသာ ဓမၼေဒသနာ တရားစၾကာကို ေကာင္းစြာလည္ေစႏိုင္ပါေပ၏..ဟု ခ်ီးမြမ္းမိန္႔ၾကားေတာ္မူ၏။အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ ရဟန္း္းငါးရာကိုိုယုယ္စ္စား ျမတ္စ္စြာြာဘုရုရားရွငွင္အ္အားပ၀ါရဏာျပဳပံုထို႔ေနာက္ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ႀကီးသည္ ရဟန္းငါးရာတို႔၏ကိုယ္စား ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ပ၀ါရဏာျပဳေတာ္မူရန္ ဖိတ္ၾကားျခင္းျပဳေတာ္မူ၏။

ျမတ္စြာဘုရား...။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကြၽႏ္ုပ္၏တစ္စံုတစ္ခုေသာ ကိုယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူကို မကဲ့ရဲ႕လိုပါျငားအံ့..ဣေမသံ ပန ဘေႏၲ ဘဂ၀ါ၊ ပÍၥႏၥႏၷံၷံ ဘိကိကဳၡဳသတာနံ၊ံ၊ နိကိကိÍိÍၥိၥိဂရဟတိ၊ ကာယိကံ၀ါ၊ ၀ါစသိကံ၀ါ..

ျမတ္စြာဘုရား..။ ဤရဟန္းငါးရာတို႔၏ကိုယ္စား အကြၽႏ္ုပ္သည္ျမတ္စြာဘုရားအား ဖိတ္ၾကားပါ၏ျမတ္စြာဘုရား..။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ဤရဟန္းငါးရာတို႔၏ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ကိုယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာကိုကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူလိုပါသေလာ..။ (အကယ္၍၊ ထိုရဟန္းတို႔၏ ကဲ့ရဲ႕စရာ ကိုယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာ တစ္စံုတစ္ခုရွိပါက ကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူပါ၊ မိန္႔ဆိုေတာ္မူပါ။ထိုရဟန္းငါးရာတို႔သည္ ျပဳျပင္၍ ကုစားၾကပါမည္ ျမတ္စြာဘုရား)}} ဟု အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ႀကီးက ေလွ်ာက္ထားေလ၏။ျမတ္စြာဘုရား ျပန္လည္မိန္႔ၾကားေတာ္မူပံု]]သာရိပုတၱရာ...။ ဤရဟန္းငါးရာတို႔၏ တစ္စံုတစ္ခုေသာကိုယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာတို႔ကို ငါဘုရားမကဲ့ရဲ႕လိုပါ။ သာရိပုတၱရာ၊ဤရဟန္းငါရာတို႔တြင္ ရဟန္းေျခာက္ဆယ္တို႔သည္ ပုေဗၺနိ၀ါသ၊ ဒိဗၺစကၡဳ၊အာသ၀ကၡယ (ပု-ဒိ-အာ) ၀ိဇၨာသံုးပါးႏွင့္ျပည့္စံုကုန္၏။ ရဟန္းေျခာက္ဆယ္တို႔သည္ အဘိညာဥ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ျပည့္စံုၾကကုန္၏။ ရဟန္းေျခာက္ဆယ္တို႔သည္သမာဓိ၊ ပညာ ႏွစ္ပါးေသာ အဖို႔အစုအားျဖင့္ ကိေလသာမွလြတ္ကုန္၏။<ကင္းေသာရဟန္းတို႔ကား ပညာ၏အစြမ္းအားျဖင့္ ကိေလသာမွလြတ္ကုန္၏။ရဟႏၲာတို႔ခ်ည္း ျဖစ္ၾကကုန္၏..}}ဤသည္တို႔သည္ကား ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပ၀ါရဏာျပဳေတာ္မူပံုျဖစ္သည္ဟု၊ သုတၱန္ပိဋကတ္၊ ခႏၶ၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္-၁၉၂ တြင္လည္းေကာင္း၊ ၎င္းပါဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္ (ပ) ၁၈၀ တြင္လည္းေကာင္း ေဖာ္ျပပါရွိပါသည္။

သိၾကားမင္းႏွင့္ နတ္တို႔ ပ၀ါရဏာျပဳၾကပံုတာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္၊ သုဓမၼာနတ္သဘင္အစည္းအေ၀းႀကီးေလးရပ္ က်င္းပစၿမဲျဖစ္၏။ ၎င္းနတ္သဘင္အစည္းအေ၀းႀကီး ေလးရပ္တို႔မွာ၊(၁) ၀ါဆိုသံဃာေတာ္မ်ားအား ခ်ီးေျမာက္ရန္။ (၂) ပ၀ါရဏာျပဳေသာ သံဃာအား ခ်ီးေျမာက္ရန္။ (၃) တရားဓမၼနာၾကားၾကရန္။ (၄) ပင္လယ္ကသစ္ပန္းပြဲေတာ္ ဆင္ယင္က်င္းပၾကရန္ဟူသည့္ သုဓမၼာနတ္သဘင္ အစည္းအေ၀းႀကီးေလးရပ္ က်င္းပေလ၏။

ထိုအစည္းအေ၀းေလးရပ္တို႔တြင္ ၁၊ ၂၊ ၃ အစည္းအေ၀းမ်ားသည္ဓမၼကိစၥအတြက္ျဖစ္၏။ အမွတ္- ၄ အစည္းအေ၀းသည္ ေဒ၀ကီဠနေလာကီကိစၥသက္သက္ျဖစ္သည္။အမွတ္ (၁) အစည္းအေ၀းသည္ လူ႔ေလာက၌ ၀ါဆိုေတာ္မူၾကမည့္သံဃာေတာ္မ်ားအား ေဘးရန္ကင္းစြာ သီတင္းသံုးေနထိုင္ႏိုင္ၾကေရးအတြက္နတ္တို႔က ေစာင့္ေရွာက္ၾကရန္ တာ၀န္ခြဲေ၀ေပးၾကေသာ အစည္းအေ၀းျဖစ္၏။အမွတ္ (၂) အစည္းအေ၀းကား၊ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႔ ပ၀ါရဏာျပဳၾကေသာ သံဃာေတာ္မ်ားအား ေဘးရန္ကင္းစြာ သြားလာႏိုင္ေစေရးအတြက္ အကူအညီမ်ားေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေသာ အစည္းအေ၀းျဖစ္၏။တရားနာယူရန္၊ ဘုရားဖူးရန္ <ကလာၾကေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ားအားလမ္းခရီးအႏၲရာယ္ကင္းစြာ သြားလာေရးေခ်ာေမာေျပျပစ္ေအာင္ တာ၀န္ယူၾကေရးအတြက္လည္း ပါ၀င္သည္။

သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႔တြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ပ၀ါရဏာျပဳၾကသကဲ့သို႔၊ နတ္တို႔ေသ႒္နင္း သိၾကားမင္းႏွင့္ နတ္အေပါင္းတို႔သည္လည္း ပ၀ါရဏာ ျပဳၾက၏။ရဟန္းေတာ္တို႔သည္ ပါတိေမာကၡသံ၀ရသီလ (၂၂၇) သိကၡာပုဒ္စင္ၾကယ္ရန္အတြက္ ပ၀ါရဏာျပဳၾကရ၏။ နတ္တို႔ကား မိမိတို႔၏ နတ္စည္းစိမ္တည္တံ့ႏိုင္ရန္အက်ိဳးအတြက္လည္းေကာင္း၊ မိမိတို႔ သီလသန္႔ရွင္းေစရန္အက်ိဳးအတြက္လည္းေကာင္း၊ ငါးပါးသီလကို အၿမဲေစာင့္ထိန္းကုန္ရကားထိုသီလစင္ၾကယ္ေရးအတြက္ ပ၀ါရဏာျပဳၾကကုန္၏။နတ္ျပည္ပ၀ါရဏာသည္ကား သာသနာအခါကာလ၌လည္းရွိသည္ဟူ၍ ယူဆၾကရာ၏။ လူ႔ျပည္ရဟန္းေတာ္တို႔၏ ပ၀ါရဏာကားသာသနာတြင္း၌သာ ရွိေလ၏။ သိၾကားမင္းသည္ ပိယဂၤုကြၽန္း မဟာ၀ိဟာရေက်ာင္းသို႔သြား၍၊ထိုေက်ာင္း၌ ပ၀ါရဏာျပဳ၏။ အျခားေသာနတ္တို႔ကား နတ္ပန္း၊ နတ္စႏၵကူးနံ႔သာတို႔ကို ယူေဆာင္ၾကကာ မိမိႏွစ္သက္ရာသို႔သြားၾက၍ ထိုအရပ္တို႔၌ပ၀ါရဏာျပဳၾကေလကုန္၏။

ပ၀ါရဏာျပဳပံုကား၀ိနည္းပိဋကတ္၊ မဟာ၀ါပါဠိေတာ္ႏွင့္၊ ဘာသာဋီကာ၌ ပ၀ါရဏာျပဳေသာ သံဃာေတာ္အား ထိုနတ္ပန္း၊ နတ္စႏၵကူးနံ႔သာတို႔ ကပ္လွဴျခင္းသည္ပင္ ပ၀ါရဏာျပဳသည္ဟု ဆိုလိုေၾကာင္းျဖင့္ မွတ္ခ်က္ျပဳသည္ကို ေတြ႕ရ၏။၎င္းမွတ္ခ်က္သည္ တကယ္တန္းအားျဖင့္ ပ၀ါရဏာျပဳျခင္းႏွင့္မဆိုင္ဟုထင္ပါသည္။ အမွန္စင္စစ္ကား သိၾကားမင္းႏွင့္ နတ္တို႔သည္၊ သံဃာေတာ္၏ အထံ၌သာ ပ၀ါရဏာျပဳၾကရမည္ျဖစ္သည္။

သိၾကား၊ နတ္တို႔ ပ၀ါရဏာျပဳလာၾကေသာအခါ အဘိညာဥ္ရေသာရဟန္းတို႔ကသာလွ်င္ ျမင္ရၾကားၾကရကုန္၏။ တစ္ပါးေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔အဖို႔ မသိမျမင္ႏိုင္ၾကကုန္ရာ။ ဤေနရာ၌ ရဟန္းတို႔ ျမင္ျခင္းၾကားျခင္း၊ မျမင္ျခင္း မၾကားျခင္းကား ပဓာနမဟုတ္။ မိမိတို႔ ငါးပါးသီလစင္ၾကယ္ေရးကို ပဓာနထား၍ ပ၀ါရဏာျပဳၾကျခင္းသာ အဓိကျဖစ္၏။ သိၾကားမင္းႏွင့္ နတ္တို႔သည္ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ပ၀ါရဏာျပဳသကဲ့သုိ႔ ပ၀ါရဏာျပဳၾကသည္ဟု ဆိုပါသည္။သံဃာေတာ္တို႔ထံ ပ၀ါရဏာျပဳရန္ ေလွ်ာက္ထားပံု]]သံဃံ ဘေႏၲ ပ၀ါေရမိ၊ ၾသ၀ဒႏၲဳမံ အာယသၼေႏၲာ၊ နိစၥသီေလန အႏုကမၼံ ဥပါဒါယ..နတ္တို႔သည္ အထက္ပါစကားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အျခားနည္းတူစကားျဖင့္လည္းေကာင္း သံဃာေတာ္ထံေလွ်ာက္ထား၍ ပ၀ါရဏာျပဳၾကကုန္၏။

အဘိညာဥ္မရေသာ သံဃာျဖစ္ေသာ္လည္း သံဃာအား ဖိတ္ၾကားျခင္း၊အသိေပးျခင္း၊ အ႐ိုအေသျပဳျခင္းအားျဖင့္ သံဃာထံ၌ ပ၀ါရဏာျပဳၾကကုန္၏။သာသနာပအခါကာလျဖစ္ခဲ့ေသာ္သိၾကားမင္းႏွင့္နတ္တို႔ အျပန္အလွန္ျပဳၾက၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊တရားေဟာၾကားေပးရန္ ေရာက္ရွိလာေသာ ျဗဟၼာမင္းတို႔အထံ၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဘုရားအေလာင္းေတာ္စသည္ ရေသ့တို႔၏အထံ၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ပ၀ါရဏကာျပဳၾကကုန္၏။ထိုသို႔မဟုတ္မူ၍ သိၾကားမင္းႏွင့္တကြ နတ္အေပါင္းတို႔သည္၊ မိမိတစ္ဦးေသာ္လည္း၊ ]]အကြၽႏ္ုပ္သည္ ငါးပါးသီလ စင္ၾကယ္ရန္ လံု႔လျပဳပါအံ့}}ဟု အဓိ႒ာန္ျပဳ၍၊ ပ၀ါရဏာျပဳႏိုင္ၾက၏။ဤသည္တို႔သည္ကား၊ ဒီဃနိကာယ္ပါဠိေတာ္၊ အ႒ကထာ ၂၄၁၊၂၃၂၊ ၎င္း ဋီကာ ၂၁၉ ႏွင့္ ဘာသာဋီကာ ၉၂ တို႔၌ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ ]]သေကၠာပ၀ါေရတိ}} ဟူေသာ ပါ႒္ကို႐ႈ၍ ေဖာ္ျပအပ္ပါေသာ သိၾကား၊ နတ္တို႔ ပ၀ါရဏာ ျပဳၾကပံုအေၾကာင္းမ်ားပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ဓမၼ၀ီရ- သႏၲာေအာင္
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာျပဳတကၠသိုလ္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။

No comments:

Post a Comment