မူလႏွစ္မႊာ၊ အ၀ိဇၨာႏွင့္၊
တဏွာျမစ္ငုတ္၊ရင္းမျပဳတ္၍၊
ျမတ္ယုတ္ဘ၀၊ ဇာတိရက၊
အိုၾကနာၾက၊ မေနရဘူး၊
လူကနတ္က၊ ျဖစ္သမွ်ပင္၊
ျမင္သမွ်မ်ိဳး၊ ဒုကၡအိုးတည့္၊
လိုဆိုးပိုင္ပိုင္၊ တည္မခိုင္ခဲ့၊
မခံႏိုင္ပ်က္၊ မပ်က္ႏိုင္ခံ၊ ၀ဋ္ထုံးစံရွင့္။
--------------------------------------------------
မူလႏွစ္ျဖာ၊ သစၥာႏွစ္ခု၊ ေလးခုအလႊာ၊
အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး၊ တရားကိုယ္မ်ားႏွင့္၊ သံုးပါးအစပ္၊
ႏွစ္ရပ္မူလ၊ ၀ဋ္သံုး၀ႏွင့္၊ ကာလသံုးျဖာ၊ ျခင္းရာႏွစ္ဆယ္၊
ဤရွစ္သြယ္ကို၊ အလြယ္က်က္မွတ္၊ သိေစအပ္သည္၊ သံသရာမွ လြတ္ေၾကာင္းတည္း။
v မူလႏွစ္ျဖာ = အ၀ိဇၨာ ႏွင့္ တဏွာ
v သစၥာႏွစ္ခု = သမုဒယသစၥာ၊ ဒုကၡသစၥာ
v ေလးခုအလႊာ = အတိတ္အေၾကာင္း တစ္လႊာ၊ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳး တစ္လႊာ၊ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း တစ္လႊာ၊ အနာဂတ္အက်ိဳး တစ္လႊာ
v အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး = အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရ၊ ၀ိညာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကမၼဘ၀၊ ဇာတိ၊ ဇရာမရဏ
v တရားကိုယ္မ်ားႏွင့္
v သုံးပါးအစပ္ = သခၤါရႏွင့္ ၀ိညာဏ္တစ္စပ္၊ ေ၀ဒနာႏွင့္ တဏွာတစ္စပ္၊ ကမၼဘ၀ႏွင့္ ဇာတိတစ္စပ္
v ႏွစ္ရပ္မူလ
v ၀ဋ္သံုး၀ႏွင့္ = ကိေလသ၀ဋ္သံုးပါး၊ ကမၼ၀ဋ္ႏွစ္ပါး၊ ၀ိပါက၀ဋ္ရွစ္ပါး
· ကိေလသ၀ဋ္သံုးပါး = အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္
· ကမၼ၀ဋ္ႏွစ္ပါး = သခၤါရ ႏွင့္ ကမၼဘ၀
· ၀ိပါက၀ဋ္ရွစ္ပါး = ၀ိညာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ၊ ဇာတိ၊ ဥပပတၱိဘ၀၊ ဇရာမရဏ
v ကာလသံုးျဖာ = လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ကာလ၊ ယခုျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ကာလ၊ ေနာင္ျဖစ္လတၱံ႔ အနာဂတ္ကာလ
v ျခင္းရာႏွစ္ဆယ္ = အတိတ္ အေၾကာင္းအျခင္းအရာ ငါးပါး၊ ပစၥဳပၸန္ အက်ိဳးအျခင္းအရာ ငါးပါး၊ ပစၥဳပၸန္ အေၾကာင္းအျခင္းအရာ ငါးပါး၊ အနာဂတ္ အက်ိဳးအျခင္းအရာ ငါးပါး
· အတိတ္ အေၾကာင္းအျခင္းအရာ ငါးပါး = အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ဘ၀
· ပစၥဳပၸန္ အက်ိဳးအျခင္းအရာ ငါးပါး = ၀ိညာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ
· ပစၥဳပၸန္ အေၾကာင္းအျခင္းအရာ ငါးပါး = တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ဘ၀၊ အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရ
· အနာဂတ္ အက်ိဳးအျခင္းအရာ ငါးပါး = ၀ိညာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ
ဤရွစ္သြယ္ကို၊ အလြယ္က်က္မွတ္၊ သိေစအပ္သည္၊ သံသရာမွ လြတ္ေၾကာင္းတည္း။
-------------------------- -------------------------
မသိမႈေၾကာင့္ ထင္ရာလုပ္၊ ထင္ရာလုပ္လို႔ ဒုကၡရ၊ ဒုကၡထဲက အျမစ္ထြက္၊ အျမစ္ထြက္လို႔ အပင္ေပါက္၊ ခ်ာလည္ ဒုကၡေရာက္..။
--------------------------------------------------
အ၀ိဇၨာႏွင့္၊ တဏွာအရင္းခံ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံေၾကာင့္ ႐ုပ္နာမ္ေပၚ။
အပင္မွမ်ိဳး၊ မ်ိဳးမွအပင္၊ အမွ်င္မျပတ္၊ ဆက္စပ္သည့္ဟန္၊
ကံေၾကာင့္နာမ္႐ုပ္၊ နာမ္႐ုပ္ေၾကာင့္ကံ၊ အဖန္ဖန္၊
ျဖစ္ျပန္နည္းအေလ်ာ္။ ျဗဟၼာသိၾကား၊ စသည္မ်ားက၊
ထင္ရွားျပဳျပင္၊ စီရင္ဖန္ဆင္း၊ အေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္၊
လူနတ္မ်ားစြာ၊ သတၱ၀ါတို႔၊ ျဖစ္လာရမႈ၊ မဟုတ္ဟု၊ ဉာဏ္ျဖင့္႐ႈ၍ေမွ်ာ္။
---------------------------------------------------
*ရွင္ေတာ္ျမတ္မိန္႔ခြန္း*
ျဖစ္ပ်က္မပါ၊ သက္တစ္ရာ၊ ေနတာ အလကား။
ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္၊ တစ္ေန႔ပင္၊ လြန္လွ်င္ထို႔ထက္ အက်ိဳးမ်ား။
ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္ျဖာ၊ မျမင္ပါဘဲ၊ တစ္ရာအသက္၊ ရွည္သည္ထက္လည္း၊
ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႐ုပ္ႏွင့္နာမ္ကို၊ အမွန္ျမင္လ်က္၊ ဉာဏ္စဥ္တက္၍၊
တစ္ရက္တာမွ်၊ သက္ရွည္ရေသာ္၊ ေလာကလူ႔ရြာ၊ ေကာင္းျမတ္သာသည္၊ ျမတ္စြာဗုဒၶ မိန္႔ခြန္းတည္း။
-------------------------------------------------------
"အကၡရာဆား၊ ဆလိမ္ဆားကို၊ လ်က္ျငားမငန္၊ ပံုသဏၭာန္လို..
စာထဲကတရား၊ စာတရားကို၊ သိျငားတတ္ျပန္၊ သညာမွန္၏..။
အိုးထဲကဆား၊ တကယ့္ဆားကို၊ လ်က္ျငားအမွန္၊ အဟုတ္ငန္သလို..
ခႏၶာတရား၊ အရွိတရားကို၊ သိျငားတတ္ျပန္၊ ပညာမွန္၏..။"
------------------------------------------------------
စားခိုက္စားစဥ္ သတိယွဥ္ စားခ်င္စိတ္နဲ႔ စား႐ုပ္ျမင္၊
စားစဥ္စားခိုက္ သတိစိုက္ ႐ႈလိုက္မွတ္ကာ ပြားေစခ်င္၊
စားဆဲနာမ္႐ုပ္ စားစဥ္ခ်ဳပ္ အဟုတ္ဉာဏ္မွာျမင္၊
အရိယာပတၳ က်င့္လမ္းျပ ဒီကနိဗၺာန္၀င္။
--------------------------------------------------------
သြားလို ရပ္လို၊ ထိုင္ေနလို၊ အိပ္လို စိတ္ဟုသိ၊
စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ၊ ဓာတ္၀ါေယာ၊ ႏွ႔ံေႏွာကိုယ္၀ယ္ျပည့္၊
၀ါေယာျပည့္ေသာ္၊ ၀ိညာဏ္ေပၚ၊ ႐ုပ္ေသာ္ထိုင္ (သြား၊ ရပ္၊ အိပ္၊ စား..)ေပ၏၊
ပုဂၢိဳလ္မထိုင္၊ ငါမထိုင္၊ ႐ုပ္ထိုင္ ဉာဏ္ျဖင့္သိ။
ပုဂၢိဳလ္မသြား၊ ငါမသြား၊ ႐ုပ္သြား ဉာဏ္ျဖင့္သိ။
ပုဂၢိဳလ္မရပ္၊ ငါမရပ္၊ ႐ုပ္ရပ္ ဉာဏ္ျဖင့္သိ။
ပုဂၢိဳလ္မအိပ္၊ ငါမအိပ္၊ ႐ုပ္အိပ္ ဉာဏ္ျဖင့္သိ။
စသျဖင့္.... သင့္ေတာ္သလို ဣရိယာပုတ္ကို လိုက္၍ ႏွလံုးသြင္းရမည္။
-----------------------------------------------
႐ုပ္ဟူသမွ်၊ မသိၾက၊ သိကနာမ္ေခၚေလ။
လူနတ္ျဗဟၼဟာ၊ သူငါမဟုတ္၊ နာမ္ႏွင့္႐ုပ္၊ မုခ်ဉာဏ္ျမင္ေစ။
-----------------------------------------------
ျဖစ္ျဖစ္ေနတာျမင္ ဘာဒိ႒ိစင္ (ဥေစၦဒ ဒိ႒ိစင္)
ပ်က္ပ်က္ေနတာျမင္ ဘာဒိ႒ိစင္ (သႆတဒိ႒ိစင္)
လူနတ္ျဗဟၼာ သူငါမဟုတ္ နာမ္နဲ႔႐ုပ္သာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာလို႔ သိရင္ ဘာဒိ႒ိစင္ (သကၠာယဒိ႒ိစင္)
---------------------------------------------
ေလးစား႐ိုေသစြာျဖင့္
ဖိုးသား
http://www.dhammaransi.com/ မွ ကူးယူတင္ပါသည္ ။
တဏွာျမစ္ငုတ္၊ရင္းမျပဳတ္၍၊
ျမတ္ယုတ္ဘ၀၊ ဇာတိရက၊
အိုၾကနာၾက၊ မေနရဘူး၊
လူကနတ္က၊ ျဖစ္သမွ်ပင္၊
ျမင္သမွ်မ်ိဳး၊ ဒုကၡအိုးတည့္၊
လိုဆိုးပိုင္ပိုင္၊ တည္မခိုင္ခဲ့၊
မခံႏိုင္ပ်က္၊ မပ်က္ႏိုင္ခံ၊ ၀ဋ္ထုံးစံရွင့္။
--------------------------------------------------
မူလႏွစ္ျဖာ၊ သစၥာႏွစ္ခု၊ ေလးခုအလႊာ၊
အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး၊ တရားကိုယ္မ်ားႏွင့္၊ သံုးပါးအစပ္၊
ႏွစ္ရပ္မူလ၊ ၀ဋ္သံုး၀ႏွင့္၊ ကာလသံုးျဖာ၊ ျခင္းရာႏွစ္ဆယ္၊
ဤရွစ္သြယ္ကို၊ အလြယ္က်က္မွတ္၊ သိေစအပ္သည္၊ သံသရာမွ လြတ္ေၾကာင္းတည္း။
v မူလႏွစ္ျဖာ = အ၀ိဇၨာ ႏွင့္ တဏွာ
v သစၥာႏွစ္ခု = သမုဒယသစၥာ၊ ဒုကၡသစၥာ
v ေလးခုအလႊာ = အတိတ္အေၾကာင္း တစ္လႊာ၊ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳး တစ္လႊာ၊ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း တစ္လႊာ၊ အနာဂတ္အက်ိဳး တစ္လႊာ
v အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး = အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရ၊ ၀ိညာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကမၼဘ၀၊ ဇာတိ၊ ဇရာမရဏ
v တရားကိုယ္မ်ားႏွင့္
v သုံးပါးအစပ္ = သခၤါရႏွင့္ ၀ိညာဏ္တစ္စပ္၊ ေ၀ဒနာႏွင့္ တဏွာတစ္စပ္၊ ကမၼဘ၀ႏွင့္ ဇာတိတစ္စပ္
v ႏွစ္ရပ္မူလ
v ၀ဋ္သံုး၀ႏွင့္ = ကိေလသ၀ဋ္သံုးပါး၊ ကမၼ၀ဋ္ႏွစ္ပါး၊ ၀ိပါက၀ဋ္ရွစ္ပါး
· ကိေလသ၀ဋ္သံုးပါး = အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္
· ကမၼ၀ဋ္ႏွစ္ပါး = သခၤါရ ႏွင့္ ကမၼဘ၀
· ၀ိပါက၀ဋ္ရွစ္ပါး = ၀ိညာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ၊ ဇာတိ၊ ဥပပတၱိဘ၀၊ ဇရာမရဏ
v ကာလသံုးျဖာ = လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ကာလ၊ ယခုျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ကာလ၊ ေနာင္ျဖစ္လတၱံ႔ အနာဂတ္ကာလ
v ျခင္းရာႏွစ္ဆယ္ = အတိတ္ အေၾကာင္းအျခင္းအရာ ငါးပါး၊ ပစၥဳပၸန္ အက်ိဳးအျခင္းအရာ ငါးပါး၊ ပစၥဳပၸန္ အေၾကာင္းအျခင္းအရာ ငါးပါး၊ အနာဂတ္ အက်ိဳးအျခင္းအရာ ငါးပါး
· အတိတ္ အေၾကာင္းအျခင္းအရာ ငါးပါး = အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ဘ၀
· ပစၥဳပၸန္ အက်ိဳးအျခင္းအရာ ငါးပါး = ၀ိညာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ
· ပစၥဳပၸန္ အေၾကာင္းအျခင္းအရာ ငါးပါး = တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ဘ၀၊ အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရ
· အနာဂတ္ အက်ိဳးအျခင္းအရာ ငါးပါး = ၀ိညာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ
ဤရွစ္သြယ္ကို၊ အလြယ္က်က္မွတ္၊ သိေစအပ္သည္၊ သံသရာမွ လြတ္ေၾကာင္းတည္း။
-------------------------- -------------------------
မသိမႈေၾကာင့္ ထင္ရာလုပ္၊ ထင္ရာလုပ္လို႔ ဒုကၡရ၊ ဒုကၡထဲက အျမစ္ထြက္၊ အျမစ္ထြက္လို႔ အပင္ေပါက္၊ ခ်ာလည္ ဒုကၡေရာက္..။
--------------------------------------------------
အ၀ိဇၨာႏွင့္၊ တဏွာအရင္းခံ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံေၾကာင့္ ႐ုပ္နာမ္ေပၚ။
အပင္မွမ်ိဳး၊ မ်ိဳးမွအပင္၊ အမွ်င္မျပတ္၊ ဆက္စပ္သည့္ဟန္၊
ကံေၾကာင့္နာမ္႐ုပ္၊ နာမ္႐ုပ္ေၾကာင့္ကံ၊ အဖန္ဖန္၊
ျဖစ္ျပန္နည္းအေလ်ာ္။ ျဗဟၼာသိၾကား၊ စသည္မ်ားက၊
ထင္ရွားျပဳျပင္၊ စီရင္ဖန္ဆင္း၊ အေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္၊
လူနတ္မ်ားစြာ၊ သတၱ၀ါတို႔၊ ျဖစ္လာရမႈ၊ မဟုတ္ဟု၊ ဉာဏ္ျဖင့္႐ႈ၍ေမွ်ာ္။
---------------------------------------------------
*ရွင္ေတာ္ျမတ္မိန္႔ခြန္း*
ျဖစ္ပ်က္မပါ၊ သက္တစ္ရာ၊ ေနတာ အလကား။
ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္၊ တစ္ေန႔ပင္၊ လြန္လွ်င္ထို႔ထက္ အက်ိဳးမ်ား။
ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္ျဖာ၊ မျမင္ပါဘဲ၊ တစ္ရာအသက္၊ ရွည္သည္ထက္လည္း၊
ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႐ုပ္ႏွင့္နာမ္ကို၊ အမွန္ျမင္လ်က္၊ ဉာဏ္စဥ္တက္၍၊
တစ္ရက္တာမွ်၊ သက္ရွည္ရေသာ္၊ ေလာကလူ႔ရြာ၊ ေကာင္းျမတ္သာသည္၊ ျမတ္စြာဗုဒၶ မိန္႔ခြန္းတည္း။
-------------------------------------------------------
"အကၡရာဆား၊ ဆလိမ္ဆားကို၊ လ်က္ျငားမငန္၊ ပံုသဏၭာန္လို..
စာထဲကတရား၊ စာတရားကို၊ သိျငားတတ္ျပန္၊ သညာမွန္၏..။
အိုးထဲကဆား၊ တကယ့္ဆားကို၊ လ်က္ျငားအမွန္၊ အဟုတ္ငန္သလို..
ခႏၶာတရား၊ အရွိတရားကို၊ သိျငားတတ္ျပန္၊ ပညာမွန္၏..။"
------------------------------------------------------
စားခိုက္စားစဥ္ သတိယွဥ္ စားခ်င္စိတ္နဲ႔ စား႐ုပ္ျမင္၊
စားစဥ္စားခိုက္ သတိစိုက္ ႐ႈလိုက္မွတ္ကာ ပြားေစခ်င္၊
စားဆဲနာမ္႐ုပ္ စားစဥ္ခ်ဳပ္ အဟုတ္ဉာဏ္မွာျမင္၊
အရိယာပတၳ က်င့္လမ္းျပ ဒီကနိဗၺာန္၀င္။
--------------------------------------------------------
သြားလို ရပ္လို၊ ထိုင္ေနလို၊ အိပ္လို စိတ္ဟုသိ၊
စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ၊ ဓာတ္၀ါေယာ၊ ႏွ႔ံေႏွာကိုယ္၀ယ္ျပည့္၊
၀ါေယာျပည့္ေသာ္၊ ၀ိညာဏ္ေပၚ၊ ႐ုပ္ေသာ္ထိုင္ (သြား၊ ရပ္၊ အိပ္၊ စား..)ေပ၏၊
ပုဂၢိဳလ္မထိုင္၊ ငါမထိုင္၊ ႐ုပ္ထိုင္ ဉာဏ္ျဖင့္သိ။
ပုဂၢိဳလ္မသြား၊ ငါမသြား၊ ႐ုပ္သြား ဉာဏ္ျဖင့္သိ။
ပုဂၢိဳလ္မရပ္၊ ငါမရပ္၊ ႐ုပ္ရပ္ ဉာဏ္ျဖင့္သိ။
ပုဂၢိဳလ္မအိပ္၊ ငါမအိပ္၊ ႐ုပ္အိပ္ ဉာဏ္ျဖင့္သိ။
စသျဖင့္.... သင့္ေတာ္သလို ဣရိယာပုတ္ကို လိုက္၍ ႏွလံုးသြင္းရမည္။
-----------------------------------------------
႐ုပ္ဟူသမွ်၊ မသိၾက၊ သိကနာမ္ေခၚေလ။
လူနတ္ျဗဟၼဟာ၊ သူငါမဟုတ္၊ နာမ္ႏွင့္႐ုပ္၊ မုခ်ဉာဏ္ျမင္ေစ။
-----------------------------------------------
ျဖစ္ျဖစ္ေနတာျမင္ ဘာဒိ႒ိစင္ (ဥေစၦဒ ဒိ႒ိစင္)
ပ်က္ပ်က္ေနတာျမင္ ဘာဒိ႒ိစင္ (သႆတဒိ႒ိစင္)
လူနတ္ျဗဟၼာ သူငါမဟုတ္ နာမ္နဲ႔႐ုပ္သာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာလို႔ သိရင္ ဘာဒိ႒ိစင္ (သကၠာယဒိ႒ိစင္)
---------------------------------------------
ေလးစား႐ိုေသစြာျဖင့္
ဖိုးသား
http://www.dhammaransi.com/ မွ ကူးယူတင္ပါသည္ ။
No comments:
Post a Comment