၁။ ဌာနာဌာန ေကာသလႅ ဉာဏ္ေတာ္
အေၾကာင္းဟုတ္၊ မဟုတ္ကို မေဖာက္မျပန္ ဧကန္မယြင္း သိျမင္ေတာ္မူျခင္း။
(သတၱ၀ါ တစ္စံုတစ္ေယာက္ အာသေဝါတရား ကုန္ႏိုင္၊ မကုန္ႏိုင္(သို႔) ရဟႏၲာ ျဖစ္ႏိုင္၊မျဖစ္ႏိုင္ကို ဤဉာဏ္ျဖင္႔ ဆင္ျခင္ေတာ္မူသည္။)
၂။ ဝိပါက ဉာဏ္ေတာ္
ေကာင္းက်ိဳး ၊ မေကာင္းက်ိဳးကို မေဖာက္မျပန္ ဧကန္မယြင္း သိျမင္ေတာ္မူျခင္း။
(ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္တြင္ စ်ာန္၊မဂ္ဖိုလ္ရမႈ၌ အႏၱရာယ္ (အဟိတ္ ၊ ဒြိဟိတ္ပဋိသေႏၶေနမႈ) ရွိ၊ မရွိကိုု ဤဉာဏ္ျဖင္႔ ဆင္ျခင္ေတာ္မူသည္။)
၃။ သဗၺတၳ ဂါမိနီပဋိပဒါ ဉာဏ္ေတာ္
သတၱ၀ါတို႔လားရာ ၊ေရာက္ရာကို မေဖာက္မျပန္ ဧကန္မယြင္း သိျမင္ေတာ္မူျခင္း။
(ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္တြင္ စ်ာန္၊မဂ္ဖိုလ္ရမႈ၌ ပဥၥာနႏၱိရိယကံ ရွိ၊ မရွိကို ဤဉာဏ္ျဖင္႔ ဆင္ျခင္ေတာ္မူသည္။)
၄။ အေနကဓာတု နာနာဓာတု ဉာဏ္ေတာ္
အထူးထူးေသာ ဓာတ္သေဘာမ်ားကို မေဖာက္မျပန္ ဧကန္မယြင္း သိျမင္ေတာ္မူျခင္း။
(အထက္ပါ ဉာဏ္(၃)မ်ိဳးနဲ႔ ၾကည္႔ျပီး အႏၱရာယ္ကင္းပါမွ ကြ်တ္ႏိုင္ ခြ်တ္ႏိုင္ေသာ စရိုက္ႏွင္႔ ကိုက္ညီမည္႔ တရားေဟာ (ဝါ) ကမၼ႒ာန္းေပးရန္ ဤဉာဏ္ျဖင္႔ ဆင္ျခင္ေတာ္မူသည္။)
၅။ နာနာဓိမုတိၱက ဉာဏ္ေတာ္
သတၱ၀ါတို႔၏ ဆႏၵအလိုကို မေဖာက္မျပန္ ဧကန္မယြင္း သိျမင္ေတာ္မူျခင္း။
(သတၱ၀ါတို႔၏ ႏွလံုးသြင္းတတ္မႈ သေဘာထားကို သိျပီး သင္႔ေလ်ာ္ေသာတရားေဟာရန္ ဤဉာဏ္ျဖင္႔ ဆင္ျခင္ေတာ္မူသည္။)
၆။ ဣျႏိၵယ ပေရာပရိယတိၱ ဉာဏ္ေတာ္
လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာတို႔၏ ဣေျႏၵအႏုအရင္႔ကို မေဖာက္မျပန္ ဧကန္မယြင္း သိျမင္ေတာ္မူျခင္း။
(သတၱ၀ါတို႔၏ သဒၶါတရားေကာင္း၊မေကာင္းကို ဤဉာဏ္ျဖင္႔ ဆင္ျခင္ေတာ္မူသည္။)
၇။ စ်ာနဝိေမာကၡ သမာဓိသမာပတၱိ (ဝါ) စ်ာနဒိသံကိေလသ ဉာဏ္ေတာ္
စ်ာန္၊ ဝိေမာကၡ ၊ သမာဓိ ၊သမာပတ္ စသည္တို႔၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္းကို မေဖာက္မျပန္ ဧကန္မယြင္း သိျမင္ေတာ္မူျခင္း။
(ဤဉာဏ္ျဖင္႔ ဆင္ျခင္ေတာ္မူျပီးမွ ခြ်တ္သင္႔သည္ဆိုလွ်င္ ေဝးကြာေသာအရပ္သို႔ပင္ ၾကြေရာက္ ေတာ္မူပါသည္။)
၈။ ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိဉာဏ္ေတာ္
ေရွးျဖစ္ေဟာင္း ၊ဘ၀ခႏၶာျဖစ္စဥ္ကို မေဖာက္မျပန္ ဧကန္မယြင္းသိျမင္ေတာ္မူျခင္း။
(ေရွးဘ၀ျဖစ္စဥ္နွင္႔ အထံု ၊ပါဂမီစသည္တို႔ကို ဤဉာဏ္ျဖင္႔ ၾကည္႔ရႈ ဆင္ျခင္ေတာ္မူသည္။)
၉။ စုတူပပါတ (ဝါ) ဒိဗၺစကၡဳ ဉာဏ္ေတာ္
သတၱ၀ါတို႔၏ ပဋိသေႏၶေနျခင္း၊ စုေတျခင္းတို႔ကို မေဖာက္မျပန္ ဧကန္မယြင္း သိျမင္ေတာ္မူျခင္း။
(သတၱ၀ါတို႔၏ လက္တေလာစိတ္ျဖစ္စဥ္ကိုလဲ ဤဉာဏ္ျဖင္႔ ၾကည္႔ရႈ ဆင္ျခင္ေတာ္မူသည္။)
၁၀။ အာသ၀ကၡယ ဉာဏ္ေတာ္
အာသေ၀ါတရား၊ ကိေလသာမာန္ ေဘးရန္ခပင္းကုန္ခန္းျခင္းကို မေဖာက္မျပန္ ဧကန္မယြင္း သိျမင္ေတာ္မူျခင္း။
(သတၱ၀ါတို႔ အား အရဟတၱမဂ္ တရားေပါက္ေအာင္ တရားေဟာရန္အလို႔ငွာ ဤဉာဏ္ျဖင္႔ ၾကည္႔ရႈ ဆင္ျခင္ေတာ္မူသည္။)
No comments:
Post a Comment